Kraftigt höjt NKI (nöjdkundindex)
Specialfastigheter genomför med jämna mellanrum nöjd-kund-undersökningar för att se hur vår service till kunderna fungerar och vad som kan förbättras. I den senaste mätningen ökar index rejält, från 65 till 73 – en siffra som ligger långt över branschsnittet.
NKI mäter hur nöjda kunderna är med den service de får av vår fastighetsorganisation. I denna ingår kunddialog, skötsel och underhåll, kundvård, säkerhetsarbete, serviceanmälan och hållbarhetsarbete. Specialfastigheter får ett högt resultat inom samtliga områden, men allra bäst – index 82 – får vi för kundvård och personlig service. Våra drifttekniker och tekniska förvaltare gör ett fantastiskt arbete och förtjänar att lyftas fram – deras index ligger på 87 respektive 86. Även serviceanmälan och vårt säkerhetsarbete får höga index, 75.
- Det är kanonsiffror och ett mycket gott betyg på att vår fastighetsorganisation gör ett strålande jobb ute hos kunderna, säger förvaltningsutvecklare Bo Gelin som ansvarar för NKI-undersökningen.
Nästa steg är att medarbetarna på våra olika fastighetsområden presenterar resultaten för kunderna och diskuterar vad som kan göras för att vi ska förbättra vårt arbete ytterligare och öka kundnöjdheten.