Kajsa Marsk Rives ny hållbarhetsstrateg på Specialfastigheter

Specialfastigheter har rekryterat Kajsa Marsk Rives som hållbarhetsstrateg. Tjänsten är ny och kommer att stärka företagets hållbarhetsarbete ytterligare.

Specialfastigheter har högt satta mål inom hållbarhet och ska som statligt bolag vara ett föredöme. Med hållbarhet integrerad i all företagets verksamhet ökar behovet av att styra och följa upp men också att utveckla och driva arbetet framåt.

− Jag är stolt över det hållbarhetsarbete som vi redan idag bedriver. Men som världen utvecklas måste vi spänna bågen ytterligare och jobba ännu hårdare för miljömässig, social och ekonomisk hållbarhet. Kajsa Marsk Rives har stor kunskap om och erfarenhet från hela hållbarhetsområdet och hon drivs av ett engagemang som smittar. Jag är därför otroligt glad att hon väljer att arbeta hos oss, säger Åsa Hedenberg, vd på Specialfastigheter.

− Det ska bli fantastiskt kul att bli en del av Specialfastigheter. Specialfastigheter är ett jättespännande företag i en bransch som har enorm betydelse för utvecklingen mot ett hållbart samhälle. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och driva den utvecklingen, säger Kajsa Marsk Rives.

Kajsa Marsk Rives kommer närmast från en tjänst som senior rådgivare på Goodpoint, ett konsultbolag inom hållbar utveckling. Hon tillträder sin nya tjänst den 10 januari 2018 och kommer att vara placerad i Stockholm.